Zajęcia dodatkowe dla uczniów klas I – III „Trenuj umysł”
Uczniowie klas pierwszych rozpoczynają swą edukacyjną przygodę uczestnicząc w „Treningach uważności”. Poprzez zabawy, gry, memory, puzzle, warcaby uczą się kierowania swoją uwagą, spostrzeganiem, doskonalą pamięć i świetnie się bawią.
prowadzące zajęcia: Klaudia Ptak, Joanna Bródka
Jolanta Sąsiadek, Iwona Szymankiewicz-Pietrzak
Klasy drugie realizują kolejny etap „wtajemniczenia” – „Treningi kreatywności”. Uczestnicząc w sesjach „Burzy mózgów”, uczą się technik rozwijających wyobraźnię, twórcze myślenie. Wyzwalają drzemiący w nich „twórczy potencjał” w zakresie nauki, kultury i sztuki.
prowadzące zajęcia: Justyna Mania, Sylwia Thomas,
Katarzyna Okuniewska, Edyta Piórkowska
Klasy trzecie „Trenują intelekt” – stawiają kropkę nad „i”. Prowadzą doświadczenia, eksperymenty, obserwacje przyrodnicze, zdobywają kompetencje pozwalające zrozumieć otaczający nas świat. Uczestniczą także w zajęciach z programowania „na dywanie”, rozwiązują zagadki, zadania nietypowe, uczą się myśleć logicznie.
prowadzące zajęcia: Sandra Przybylczak, Katarzyna Lembicz,
Katarzyna Tereszczak-Rożek, Anna Śrama
Kółko z języka angielskiego „Kids talk”
Kółko adresowane jest do uczniów klas 2 i 3. Zajęcia prowadzone są w formie zabawy z wykorzystaniem metody komunikacyjnej – Total Physical Response oraz przy pomocy technologii komputerowej. Podczas zajęć uczniowie rozszerzają zakres słownictwa i gramatyki, grają w gry i odgrywają scenki rozwijające umiejętności językowe.
prowadząca zajęcia: Magdalena Kitkowska
Kółko plastyczne „Bez ramki”
zajęcia plastyczno-techniczne dla uczniów klas I – III. Podczas spotkań będziemy z dziećmi rozwijać wyobraźnię plastyczną: rysując, malując, wycinając i klejąc. Zadbamy o rozwój motoryki małej ręki korzystając z technik Origami płaskiego i origami modułowego (prostego, przestrzennego tworzenia ozdób) oraz kusudama (wykorzystując klej i nitkę).
prowadzące zajęcia: Agnieszka Małecka-Ciszewska, Katarzyna Kortus
Świetlicowe Koło Teatralne
„Metamorfozy”
Zajęcia przeznaczone dla uczniów klas I – III, które czują w sobie potrzebę wyrażania siebie na scenie; mają łatwość w zapamiętywaniu tekstu, uczeniu się go na pamięć; potrafią i chętnie wyrażają emocje; lubią współdziałać w zespole.
prowadzące zajęcia: Monika Wiśniewska, Barbara Jonczyk
Koło czytelnicze „Czytanki Pani Anki”
prowadząca zajęcia: Anna Wysocka
Robotyka i programowanie
To miejsce dla początkujących budowniczych robotów. Warsztaty z robotyki wprowadzają uczniów w świat nowoczesnych technologii, mechaniki i programowania. Budujemy, programujemy i eksperymentujemy.
Na zajęciach uczniowie zdobywają wiedzę, zdolności techniczne i manualne. Rozwijają kreatywność, umiejętność logicznego myślenia oraz rozwiązywania problemów.
prowadząca zajęcia w klasach II: Edyta Piórkowska
prowadząca zajęcia w klasach III: Danuta Ferfet
prowadzący zajęcia w klasach IV: Mirosław Matuszak
„ Bajka – pierwsza pomoc w dziecięcych sprawach.
Terapeutyczne wykorzystanie baśni w (nie) zwykłej codzienności dziecka”
prowadząca zajęcia: Monika Wiśniewska
Zajęcia taneczne „ Tanecznym krokiem przez świat”
prowadząca zajęcia: Sandra Przybylczak
Koło sportowe – Zespołowe gry sportowe – „Świetliczaki” ( klasy II i III)
prowadząca zajęcia: Hanna Ławniczak
Kółko sportowe „ Gry i zabawy dla juniora” ( klasy I)
prowadząca zajęcia: Weronika Zakrzewska
Koszykówka dla chłopców – klasy III
Treningi koszykówki dla chłopców z klas III.
prowadząca zajęcia: Natalia Piskorska
Piłka nożna dla chłopców – klasy III
Treningi piłki nożnej dla chłopców z klas III.
prowadzący zajęcia: Tobiasz Jarentowski
„ Konflikt – jak to ugryźć”
„Konflikt – jak to ugryźć?” – to zajęcia grupowe dedykowane uczniom klas piątych i szóstych. Podczas cyklu spotkań prowadzonych w formie warsztatów i zabaw uczniowie zdobywają wiedzę oraz kształtują umiejętności z zakresu: komunikacji międzyludzkiej, asertywności, empatii i odpowiedzialności społecznej, a także poznają sposoby przeciwdziałania dyskryminacji.
Prowadząca zajęcia: Monika Stancelewska
Zajęcia matematyczne dla klas II i III : „ łami_Głowka pracuje”
Prowadząca zajęcia : Katarzyna Tereszczak – Rożek
Zajęcia socjoterapeutyczne „Utkani z emocji”
Klub Pozytywnego Myślenia
Czy zastanawialiście się kiedyś, czym są emocje? Przecież tak często używamy tego słowa. A emocji jest tak wiele i towarzyszą nam każdego dnia. To radość, smutek, gniew, ekscytacja, szczęście, zaskoczenie, zaufanie czy oczekiwanie. Nikt z nas nie lubi tych negatywnych emocji, czasami sobie z nimi nie radzimy, trudno nam nad nimi zapanować. Ale trzeba próbować! Każdego dnia starajmy się żeby towarzyszyły nam tylko pozytywne emocje. Czy to możliwe? Nie do końca, każdy z nas czuje czasem strach czy złość. Możemy jednak sprawić by tych dobrych emocji było więcej.
Dlatego w naszej szkole działa Klub Pozytywnego Myślenia, to zajęcia socjoterapeutyczne. Na naszych zajęciach rozmawiamy o emocjach, w grupie rówieśniczej pomagamy sobie nawzajem, mówimy, co czujemy, czego oczekujemy od innych. Czasem jest wesoło, czasem czujemy smutek, ale z zajęć zawsze wychodzimy pozytywnie nastawieni do świata i ludzi. Przygotowujemy rozmaite scenki pokazujące jak nie dać się złym emocjom. Bywa, że potrzebujemy wyciszenia, wówczas ćwiczmy techniki relaksacyjne. Czytamy bajki terapeutyczne, wczuwamy się w sytuacje bohaterów. Są dni, że po prostu chcemy być ze sobą, wtedy gramy w gry planszowe, uczymy się zdrowej rywalizacji albo współpracy w grupie. Potrafimy być zespołem, działać, jak jeden umysł.
Wierzymy, że dzięki tym zajęciom stajemy się lepsi, potrafimy sami rozwiązywać konflikty rówieśnicze, jesteśmy milsi dla kolegów z klasy, ze szkoły. Czujemy, że ludzie są w naszym życiu ważni i my sami jesteśmy ważni dla innych. W końcu każdy na tym świecie ma do odegrania jakąś role.
prowadząca zajęcia: Izabella Sporakowska-Mazur
„Klub przyjazna twarz”
To miejsce, gdzie każdy jest mile widziany i akceptowany. Spotykamy się w sali 208, by porozmawiać, pograć w planszówki, porysować czy posiedzieć w ciszy. W ramach Klubu organizujemy zajęcia integracyjne, ćwiczymy umiejętności komunikacyjne, pogłębiamy wiedzę na swój temat. Tutaj możesz też uzyskać pomoc w zadaniu domowym lub wsparcie w trudnej sytuacji.
dla kogo: klasy IV – VIII
miejsce: sala 208
termin: każda przerwa, poniedziałek i wtorek 13:10 – 13:55, środa 14:05 – 15:45
wymogi: pisemna zgoda rodziców na regularne zajęcia
zapraszają: Pani Monika, Pani Grażyna, Pani Wiktoria
Wolontariat w szkole
Od kilku lat promujemy w naszej szkole działalność wolontariacką. Zależy nam i mocno akcentujemy to, że wolontariat polega na bezinteresownym świadczeniu pomocy, wynikającym z chęci pomagania, a nie osiągnięcia doraźnych korzyści. Wolontariusz także zyskuje pracując na rzecz innych istot (ludzkich i nie tylko): przyjemność z działania, poczucie własnej wartości oraz satysfakcję, a nawet dumę. Często także prawdziwych przyjaciół.
Chcemy, aby szlachetna motywacja kierowała wszystkimi naszymi wolontariuszami.
Oto co mamy do zaproponowania:
BIBLIOTEKA SZKOLNA
Od lat uczniowie, którzy lubią książki pomagają Paniom Bibliotekarkom w utrzymaniu naszego księgozbioru w dobrej kondycji. W tym roku szkolnym wolontariusze pracujący na rzecz biblioteki , zmierzyli się z trudnym zadaniem. Po kilku latach użytkowania darmowych podręczników, dokonali ich selekcji i uporządkowali magazyn. W najbliższym czasie będą, promować książki w ekspozycji ,,Jesienno-zimowe polecajki książkowe” oraz czytać młodszym uczniom w czytelni.
MOTYLI WOLONTARIAT
Wzorem ubiegłych lat w tym roku szkolnym, kontynuujemy współpracę z Hospicjum Palium. Przeprowadzimy akcje charytatywne wspierające Hospicjum i spotkania z wolontariuszami na terenie szkoły. Weźmiemy udział w Betlejem Poznańskim oraz koncertach charytatywnych.
„STARSZA KOLEŻANKA/ STARSZY KOLEGA”
Wolontariat ten jest skierowany do starszych uczniów naszej szkoły – klas VI– VIII. W ramach tego wolontariatu starsi uczniowie opiekują się młodszymi koleżankami i kolegami, albo w relacji 1:1 albo pełniąc rolę opiekuna całej klasy. Starsza koleżanka/starszy kolega wspiera danego ucznia w codziennym życiu szkolnym – edukacyjnie lub służąc pomocą w rozwiązywaniu trudnych sytuacji i bieżących problemów młodszego. Starszym uczniom stwarza okazję do rozwijania odpowiedzialności i empatii. Młodszy kolega/młodsza koleżanka otrzymuje pomoc oraz wsparcie w szkole. Integruje się również społeczność szkolna i nawiązują międzyklasowe relacje.
SZKOLNA LIGA WOLONTARIACKA
Uczestniczymy w akcji poznańskiego ZOO, która ma zachęcić społeczność szkolną – uczniów, rodziców, nauczycieli – do bezinteresownej pomocy na rzecz podopiecznych ogrodu zoologicznego. Jak piszą organizatorzy: „Troska i chęć niesienia bezinteresownej pomocy naszym mniejszym braciom, służy tak potrzebującym, jak i pomagającym.”
SZKOLNE KOŁO PCK
Działalność koła PCK w naszej szkole polega przede wszystkim na promowaniu misji Czerwonego Krzyża i szlachetnej akcji krwiodawstwa. Sami nie możemy oddać krwi, ale możemy poprzez gazetki, plakaty i akcje informacyjne pokazywać, jak ważna jest ta idea ratująca zdrowie i życie ludzi. Uczestniczymy też w akcjach ogłaszanych przez Czerwony Krzyż, na przykład zbiórkach żywności.
TUTORING RÓWIEŚNICZY
Zaprasza uczniów, którzy chcą wesprzeć innych w nauce. Uczeń pomaga w przyswajaniu materiału z danego przedmiotu, na który się wcześniej oboje umówili. Uczenie się z koleżanką lub kolegą jest atrakcyjniejsze, bardziej motywujące nie wiąże się ze stresem a nawet bywa przyjemne! Wolontariat odbywa się min 1 raz na tydzień (45 min).